Foto: Pressbild

Syster P etablerar i marknadsplatsen

Marknadsplatsen i Terminal 5 får ett nytt tillskott när smyckesmärket Syster P etablerar under första kvartalet 2025.

Arlanda flygplats utökar sitt kommersiella utbud på Arlandas Marknadsplats, flygplatsens största satsning någonsin. Bland de nya tillskotten är det svenska smyckesmärket Syster P, som kommer att erbjuda handgjorda och moderna smycken i 100 procent återvunnet silver. Butiken öppnar under det första kvartalet 2025 i Terminal 5.

Charlotte Ljunggren, försäljningsdirektör på Swedavia, säger att flygplatsen fokuserar på att stärka svenska varumärken och tillmötesgå efterfrågan på unika, lokala produkter. Annikki Schaeferdiek, vd och grundare av Syster P, uttrycker glädje över att bli en del av Arlanda och att kunna nå fler svenska och internationella kunder.

Norwegian med rekordsommar – starkt resande från Arlanda

Näringsliv Norwegian-koncernen redovisar fortsatt starka siffror för sommaren. I juli reste nära 2,6 miljoner passagerare med Norwegian, vilket är det högsta antalet sedan pandemin. På Arlanda, där bolaget har en av sina viktigaste baser, har resandet varit intensivt under månaden.

Taxfree på Arlanda ofta dyrare än nätbutiker

Näringsliv Att handla parfym, hudvård och solglasögon i taxfreebutiken på Arlanda kan bli betydligt dyrare än att beställa samma produkter online. En ny prisanalys från Prisjakt visar att 87 procent av varorna kostar mindre i nätbutiker.

SAS satsar på ny flygplansflotta

Näringsliv SAS har beställt 45 nya jetflygplan av modellen Embraer E195-E2, med möjlighet att köpa ytterligare 10. En satsning som kan få påverkan på inrikesflyget i Sverige för SAS med omfattande verksamhet på Arlanda.

Nyheter

Sport

Kultur & Nöje

Näringsliv

Debatt

Bostad

Kampsport

Förening