Jorge CastroFoto: Pressbild

SEO-experten: märsta.nu bäst för lokal annonsering

Ska man annonsera lokalt så är det marsta.nu som gäller menar experten Jorge Castro som handplockats för att utse årets SEO-pris där de främsta inom SEO bedömer landets synligaste sajter.

Lokala näringslivet bör annonsera på märsta.nu. Jorge Castro som handplockades som jury för Svenska SEO Priset där Sveriges främsta inom SEO bedömer Sveriges synligaste sajter hävdar att annonsering på märsta.nu ger mest.
– Tar man ut data via världens säkraste datakällor så som Google Analytics, SeoClarity och andra relevanta keywords-sajter så ser man en tydlig indikation på att marsta.nu är den enda sajten som totaldominerar de organiska sökorden som rör Märsta och Sigtuna, säger Jorge Castro.

Castro jämför bland annat med unt.se som har mer trafik än märsta.nu men där majoriteten av trafiken inte rör varken märsta- eller sigtunarelaterade sökord.
– Jag gillar att märsta.nu arbetar lite likt growth-marketing-metoden där man ser till att gynna relevansen med tillväxten. Senast idag pratade jag om growth med handelsbankens Tv EFN.se där vi bland annat pratade om hur mindre bolag kan gynnas av det, fortsätter Jorge

Jorge menar att störst är inte alltid bäst utan att de företagare, föreningar eller organisationer som vill nå invånare i Sigtuna kommuns stadsdelar som Märsta, Sigtuna och Rosersberg bör fokusera på märsta.nu
– Det är rätt logiskt och kräver ingen raketforskning, störst är inte alltid bäst, varför ska en lokal företagare i kommunen synas i Uppsala eller Stockholm om man har sin verksamhet i Sigtuna kommun? Det logiska är att man syns där träffsäkerheten och relevansen är störst, förklarar Jorge Castro

märsta.nu har en normalvecka cirka 25 000 unika användare och 80 000 besök. Sidvisningarna uppgår till över 150 000. Omkring 70 procent av trafiken till märsta.nu kommer via en mobiltelefon.
– Vi har ett högt tryck på bokningen i sommar och höst men är läge att boka in sin kampanj redan nu inför hösten, säger Niclas Åhrman, annonsbokare på märsta.nu

Vill ert företag också boka annonsplats på märsta.nu? Klicka här

Företagare i kommunen mer nöjda med upphandlingar

Näringsliv Resultatet från årets Insikt-undersökning visar att företagares nöjdhet med kommunens upphandlingar har ökat från 62 till 68 på en 100-gradig skala. Kommunen placerar sig därmed över snittet i Stockholms län, och bemötandet lyfts särskilt fram som positivt.

Arlandas utveckling stärker Swedavias resultat

Näringsliv Arlandas utveckling och ökade kommersiella utbud har haft stor betydelse för Swedavias förbättrade resultat under årets första kvartal. Trots en viss nedgång i det totala antalet resenärer bidrog satsningar vid Arlanda till ökad nettoomsättning och stärkt kassaflöde för flygplatsbolaget.

Ny djurbutik öppnar i Arlandastad

Näringsliv Den 2 maj öppnar en ny Arken Zoo-butik i Arlandastad, Märsta. Etableringen är en del av kedjans expansionsplan för 2025 och blir ett tillskott för husdjursägare i kommunen.

100 nya hyresrätter när Stationsgatan 4 byggs om

Näringsliv Fastigheten på Stationsgatan 4 i Märsta har fått ny ägare. Storsala har, i samarbete med Lindesberg’s Bygg AB, köpt kontorsfastigheten av HSB Stockholm. Planen är att bygga cirka 100 hyresrätter på platsen, med en total boarea på 4 800 kvadratmeter.

Rituals öppnar butik i Arlandas nya Marknadsplats

Näringsliv Arlanda flygplats största kommersiella satsning, Marknadsplatsen i Terminal 5, närmar sig sin fullbordan. Sedan invigningen hösten 2023 har över 25 nya restauranger, caféer och butiker öppnat, och nu ansluter det populära skönhetsvarumärket Rituals.

Nyheter

Sport

Kultur & Nöje

Näringsliv

Debatt

Bostad

Kampsport

Förening