Jorge CastroFoto: Pressbild

SEO-experten: märsta.nu bäst för lokal annonsering

Ska man annonsera lokalt så är det marsta.nu som gäller menar experten Jorge Castro som handplockats för att utse årets SEO-pris där de främsta inom SEO bedömer landets synligaste sajter.

Lokala näringslivet bör annonsera på märsta.nu. Jorge Castro som handplockades som jury för Svenska SEO Priset där Sveriges främsta inom SEO bedömer Sveriges synligaste sajter hävdar att annonsering på märsta.nu ger mest.
– Tar man ut data via världens säkraste datakällor så som Google Analytics, SeoClarity och andra relevanta keywords-sajter så ser man en tydlig indikation på att marsta.nu är den enda sajten som totaldominerar de organiska sökorden som rör Märsta och Sigtuna, säger Jorge Castro.

Castro jämför bland annat med unt.se som har mer trafik än märsta.nu men där majoriteten av trafiken inte rör varken märsta- eller sigtunarelaterade sökord.
– Jag gillar att märsta.nu arbetar lite likt growth-marketing-metoden där man ser till att gynna relevansen med tillväxten. Senast idag pratade jag om growth med handelsbankens Tv EFN.se där vi bland annat pratade om hur mindre bolag kan gynnas av det, fortsätter Jorge

Jorge menar att störst är inte alltid bäst utan att de företagare, föreningar eller organisationer som vill nå invånare i Sigtuna kommuns stadsdelar som Märsta, Sigtuna och Rosersberg bör fokusera på märsta.nu
– Det är rätt logiskt och kräver ingen raketforskning, störst är inte alltid bäst, varför ska en lokal företagare i kommunen synas i Uppsala eller Stockholm om man har sin verksamhet i Sigtuna kommun? Det logiska är att man syns där träffsäkerheten och relevansen är störst, förklarar Jorge Castro

märsta.nu har en normalvecka cirka 25 000 unika användare och 80 000 besök. Sidvisningarna uppgår till över 150 000. Omkring 70 procent av trafiken till märsta.nu kommer via en mobiltelefon.
– Vi har ett högt tryck på bokningen i sommar och höst men är läge att boka in sin kampanj redan nu inför hösten, säger Niclas Åhrman, annonsbokare på märsta.nu

Vill ert företag också boka annonsplats på märsta.nu? Klicka här

Designbutik nytt tillskott i Marknadsplatsen på Arlanda

Näringsliv Det danska designhuset Illums Bolighus har nu slagit upp portarna på Stockholm Arlanda Airport. Butiken blir vårens sista tillskott på flygplatsens nya Marknadsplats i Terminal 5 – ett område som nyligen blev utsedd till Årets kommersiella plats 2025 av branschorganisationen NCSC.

Exklusiva Fredmans har öppnat på Arlanda

Näringsliv Arlandas nya Marknadsplats i Terminal 5 fortsätter att växa. Nu har Fredmans öppnat sin nya butik i avgångshallen – en destination i sig för resenärer med intresse för klockor, smycken och modeaccessoarer.

Lüttgenau och Askervall prisas av Företagarna

Näringsliv Vid ett evenemang på Hotell Kristina har Företagarna Sigtuna utsett Årets Företagare och Årets Unga Företagare 2025. Utmärkelserna går till entreprenörer som med driv och nytänkande bidrar till det lokala näringslivets utveckling.

Arlanda prisas för Årets kommersiella yta

Näringsliv Marknadsplatsen i Terminal 5 på Stockholm Arlanda Airport har utsetts till vinnare i kategorin ”Årets kommersiella yta < 25 000 m²” vid NCSC Awards, en tävling som arrangeras av branschorganisationen Nordic Commercial Spaces & Communities (NCSC).

Vy lanserar elbusslinje till Arlanda

Näringsliv Vy Flygbussarna blir först i Sverige med att starta en kommersiell elbusslinje mellan Cityterminalen i Stockholm och Arlanda flygplats – helt utan offentligt stöd. Satsningen inleds i maj 2025 som ett sommarprojekt och kan på sikt bli en del av företagets ordinarie trafik.

Benjamin Ingrosso nytt ansikte i Wall of Fame

Näringsliv Artisten och låtskrivaren Benjamin Ingrosso har tagit plats i porträttgalleriet Welcome to my hometown i Terminal 5 på Stockholm Arlanda Airport. Under onsdagen avtäcktes hans porträtt vid en ceremoni där både flygplatsledning, media och resenärer deltog.

Nyheter

Sport

Kultur & Nöje

Näringsliv

Debatt

Bostad

Kampsport

Förening