Jorge CastroFoto: Pressbild

SEO-experten: märsta.nu bäst för lokal annonsering

Ska man annonsera lokalt så är det marsta.nu som gäller menar experten Jorge Castro som handplockats för att utse årets SEO-pris där de främsta inom SEO bedömer landets synligaste sajter.

Lokala näringslivet bör annonsera på märsta.nu. Jorge Castro som handplockades som jury för Svenska SEO Priset där Sveriges främsta inom SEO bedömer Sveriges synligaste sajter hävdar att annonsering på märsta.nu ger mest.
– Tar man ut data via världens säkraste datakällor så som Google Analytics, SeoClarity och andra relevanta keywords-sajter så ser man en tydlig indikation på att marsta.nu är den enda sajten som totaldominerar de organiska sökorden som rör Märsta och Sigtuna, säger Jorge Castro.

Castro jämför bland annat med unt.se som har mer trafik än märsta.nu men där majoriteten av trafiken inte rör varken märsta- eller sigtunarelaterade sökord.
– Jag gillar att märsta.nu arbetar lite likt growth-marketing-metoden där man ser till att gynna relevansen med tillväxten. Senast idag pratade jag om growth med handelsbankens Tv EFN.se där vi bland annat pratade om hur mindre bolag kan gynnas av det, fortsätter Jorge

Jorge menar att störst är inte alltid bäst utan att de företagare, föreningar eller organisationer som vill nå invånare i Sigtuna kommuns stadsdelar som Märsta, Sigtuna och Rosersberg bör fokusera på märsta.nu
– Det är rätt logiskt och kräver ingen raketforskning, störst är inte alltid bäst, varför ska en lokal företagare i kommunen synas i Uppsala eller Stockholm om man har sin verksamhet i Sigtuna kommun? Det logiska är att man syns där träffsäkerheten och relevansen är störst, förklarar Jorge Castro

märsta.nu har en normalvecka cirka 25 000 unika användare och 80 000 besök. Sidvisningarna uppgår till över 150 000. Omkring 70 procent av trafiken till märsta.nu kommer via en mobiltelefon.
– Vi har ett högt tryck på bokningen i sommar och höst men är läge att boka in sin kampanj redan nu inför hösten, säger Niclas Åhrman, annonsbokare på märsta.nu

Vill ert företag också boka annonsplats på märsta.nu? Klicka här

Norwegian med rekordsommar – starkt resande från Arlanda

Näringsliv Norwegian-koncernen redovisar fortsatt starka siffror för sommaren. I juli reste nära 2,6 miljoner passagerare med Norwegian, vilket är det högsta antalet sedan pandemin. På Arlanda, där bolaget har en av sina viktigaste baser, har resandet varit intensivt under månaden.

Taxfree på Arlanda ofta dyrare än nätbutiker

Näringsliv Att handla parfym, hudvård och solglasögon i taxfreebutiken på Arlanda kan bli betydligt dyrare än att beställa samma produkter online. En ny prisanalys från Prisjakt visar att 87 procent av varorna kostar mindre i nätbutiker.

SAS satsar på ny flygplansflotta

Näringsliv SAS har beställt 45 nya jetflygplan av modellen Embraer E195-E2, med möjlighet att köpa ytterligare 10. En satsning som kan få påverkan på inrikesflyget i Sverige för SAS med omfattande verksamhet på Arlanda.

FOREX öppnar ny valutabutik i Terminal 5 på Arlanda

Näringsliv Valutaväxlaren FOREX stärker sin närvaro på Arlanda flygplats genom att öppna en ny butik i avgångshallen i Terminal 5 – före säkerhetskontrollen. Det blir företagets fjärde butik på flygplatsen och markerar en återkomst till denna del av terminalen.

Nyheter

Sport

Kultur & Nöje

Näringsliv

Debatt

Bostad

Kampsport

Förening