Foto: Pressbild

SAS-kunder får utökat destinationsutbud med Air France-KLM

SAS meddelar att man startar ett så kallat codesharesamarbete med Air France-KLM.

Från och med den 1 september 2024 får kunder hos Air France, KLM och SAS tillgång till 33 nya destinationer i Europa genom ett nytt codeshare- och interline-avtal. Air France- och KLM-kunder får fler resmål i norra Europa utöver SAS hubbar i Köpenhamn, Oslo och Stockholm. SAS-kunder får fler resmål via Air France och KLM
hubbar i Paris-Charles de Gaulle och Amsterdam Schiphol.

Med avtalet kan medlemmar i lojalitetsprogrammen Flying Blue och EuroBonus tjäna och använda poäng på samtliga flygningar. SAS kommer även att ansluta sig till SkyTeam-alliansen. Samarbetet syftar till att förbättra resealternativen och premiumtjänster för alla kunder.

Air France-KLM Chief Commercial Officer, Angus Clarke, och SAS Chief Commercial Officer, Paul Verhagen, ser fram emot ett framgångsrikt och långsiktigt samarbete som kommer att stärka deras nätverk och förbindelser.

Terminal 5 blev Catwalk – Firade modevecka

Näringsliv Runt om i världen pågick modeveckor och så även på Sveriges största flygplats, Arlanda. Under fredagen förvandlades Terminal 5 till en stor catwalk för en dag när butikerna på flygplatsens nya Marknadsplats visade upp höstens mode för förbipasserande resenärer.