Foto: Pressbild

SAS-kunder får utökat destinationsutbud med Air France-KLM

SAS meddelar att man startar ett så kallat codesharesamarbete med Air France-KLM.

Från och med den 1 september 2024 får kunder hos Air France, KLM och SAS tillgång till 33 nya destinationer i Europa genom ett nytt codeshare- och interline-avtal. Air France- och KLM-kunder får fler resmål i norra Europa utöver SAS hubbar i Köpenhamn, Oslo och Stockholm. SAS-kunder får fler resmål via Air France och KLM
hubbar i Paris-Charles de Gaulle och Amsterdam Schiphol.

Med avtalet kan medlemmar i lojalitetsprogrammen Flying Blue och EuroBonus tjäna och använda poäng på samtliga flygningar. SAS kommer även att ansluta sig till SkyTeam-alliansen. Samarbetet syftar till att förbättra resealternativen och premiumtjänster för alla kunder.

Air France-KLM Chief Commercial Officer, Angus Clarke, och SAS Chief Commercial Officer, Paul Verhagen, ser fram emot ett framgångsrikt och långsiktigt samarbete som kommer att stärka deras nätverk och förbindelser.

Arlanda rankas som Europas punktligaste storflygplats

Näringsliv Swedavia redovisar ett fortsatt positivt resultat för årets tredje kvartal, med ökad nettoomsättning och förbättrat rörelseresultat. Bolaget uppger att efterfrågan på flygresor ökade både inrikes och utrikes, samtidigt som de kommersiella intäkterna steg.

Quality Hotel Arlanda XPO prisas för fjärde året i rad

Näringsliv Quality Hotel Arlanda XPO fortsätter att imponera i hotellbranschen. För fjärde året i rad har hotellet utsetts till Sweden’s Leading Conference Hotel av World Travel Awards, ett pris som hyllar framstående insatser inom turism och gästupplevelser världen över.

Terminal 5 blev Catwalk – Firade modevecka

Näringsliv Runt om i världen pågick modeveckor och så även på Sveriges största flygplats, Arlanda. Under fredagen förvandlades Terminal 5 till en stor catwalk för en dag när butikerna på flygplatsens nya Marknadsplats visade upp höstens mode för förbipasserande resenärer.