Clarion Hotel ArlandaFoto: Clarion Hotel Arlanda

Ökad efterfrågan på hybrid- och digitala möten

Nordic Choice Hotels som har flera hotell i kommunen satsar på hybrid- och digitala möten.

Choicekedjan med hotell på Arlanda och Scandinavian XPO har märkt en ökad efterfrågan på hybrid- och digitala möten. Det innebär att man vill genomföra möten i enlighet med restriktioner och myndigheternas råd.
–  Vi antog snabbt utmaningen att hitta säkra och trygga lösningar för möten i en tid som präglas av restriktioner och avrådan från resor. Vi började därför redan för snart ett år sedan erbjuda streaming på vissa hotell. Det blev så populärt att vi tidigt insåg att vi var tvungna att expandera med fler och bredare erbjudanden. Vi samarbetar därför med både Zoom och nordiska teknikleverantörer för att säkerställa det mest professionella genomförandet av både små och stora möten, säger Bjørn Arild Wisth, vice koncernchef, Nordic Choice Hotels.
Den populäraste versionen av hybridmötena är att deltagarna sitter i små grupper på olika platser men samlas i samma möte.
– Vi har genomfört möten med deltagare i både olika städer och i olika länder och fått mycket god feedback om stabilitet, flexibilitet och hög teknisk kvalitet. Som en liten bonus har vi också skapat mat- och dryckesmenyer som gör att alla kan ha samma upplevelse, oavsett om du är i Göteborg, Trondheim, Stockholm eller Helsingfors, säger Anant Vithlani, försäljningsdirektör på Nordic Choice Hotels.
Bland kunderna som varit nöjda finns NCC:
– Mitt under brinnande pandemi och i en situation då vi kanske mer än någonsin behövde mötas så hjälpte Nordic Choice Hotels oss att arrangera hybridmöten där vi band samman deltagare i Helsingfors, Stockholm, Köpenhamn och Oslo. Allt funkade sömlöst där allt från teknik till mat var synkat och vi kunde genomföra vårt möte utan att att behöva resa, säger Catarina Molén-Runnäs, affärsområdeschef NCC Building Nordics.

Designbutik nytt tillskott i Marknadsplatsen på Arlanda

Näringsliv Det danska designhuset Illums Bolighus har nu slagit upp portarna på Stockholm Arlanda Airport. Butiken blir vårens sista tillskott på flygplatsens nya Marknadsplats i Terminal 5 – ett område som nyligen blev utsedd till Årets kommersiella plats 2025 av branschorganisationen NCSC.

Exklusiva Fredmans har öppnat på Arlanda

Näringsliv Arlandas nya Marknadsplats i Terminal 5 fortsätter att växa. Nu har Fredmans öppnat sin nya butik i avgångshallen – en destination i sig för resenärer med intresse för klockor, smycken och modeaccessoarer.

Lüttgenau och Askervall prisas av Företagarna

Näringsliv Vid ett evenemang på Hotell Kristina har Företagarna Sigtuna utsett Årets Företagare och Årets Unga Företagare 2025. Utmärkelserna går till entreprenörer som med driv och nytänkande bidrar till det lokala näringslivets utveckling.

Arlanda prisas för Årets kommersiella yta

Näringsliv Marknadsplatsen i Terminal 5 på Stockholm Arlanda Airport har utsetts till vinnare i kategorin ”Årets kommersiella yta < 25 000 m²” vid NCSC Awards, en tävling som arrangeras av branschorganisationen Nordic Commercial Spaces & Communities (NCSC).

Vy lanserar elbusslinje till Arlanda

Näringsliv Vy Flygbussarna blir först i Sverige med att starta en kommersiell elbusslinje mellan Cityterminalen i Stockholm och Arlanda flygplats – helt utan offentligt stöd. Satsningen inleds i maj 2025 som ett sommarprojekt och kan på sikt bli en del av företagets ordinarie trafik.

Benjamin Ingrosso nytt ansikte i Wall of Fame

Näringsliv Artisten och låtskrivaren Benjamin Ingrosso har tagit plats i porträttgalleriet Welcome to my hometown i Terminal 5 på Stockholm Arlanda Airport. Under onsdagen avtäcktes hans porträtt vid en ceremoni där både flygplatsledning, media och resenärer deltog.

Nyheter

Sport

Kultur & Nöje

Näringsliv

Debatt

Bostad

Kampsport

Förening