Norwegian spår ökat resande i höst

Norwegian spår ökat resande i höst från Arlanda flygplats.

Enligt rapporter har bokningarna till södra Europa ökat avsevärt jämfört med förra året, med Spanien som den mest populära destinationen bland svenska resenärer. Norwegian har svarat på den ökande efterfrågan genom att öka kapaciteten till platser som Las Palmas på Gran Canaria. Trots detta finns det många andra förtjusande destinationer i Europa som är redo att välkomna resenärer.

Spanien har traditionellt varit det mest älskade resmålet för svenskar, men intresset för att utforska andra europeiska platser har ökat. Magnus Maursund, kommersiell direktör på Norwegian, säger att resenärer uppskattar deras prisvärda erbjudanden och breda utbud av destinationer.

”Intresset för att resa fortsätter starkt även under hösten, och även om Spanien är det mest populära landet bland svenskar ökar även intresset för andra europeiska resmål. Vi ser fram emot att välkomna resenärer ombord våra moderna och bränsleeffektiva flygplan,” säger Maursund.

För dem som längtar efter sol och värme under hösten erbjuder Norwegian en rad solsäkra destinationer. Förutom Spanien inkluderar deras utbud direktflyg från Stockholm Arlanda till Portugal, Turkiet, Bulgarien, Grekland, Kroatien, Cypern och Frankrike.

Några soliga destinationer som erbjuds direkt från Stockholm Arlanda inkluderar Alicante, Barcelona, Malaga, Mallorca, Gran Canaria, Teneriffa, Pisa, Rom, Sardinien-Olbia, Sicilien-Catania, Sicilien-Palermo, samt Las Palmas på Gran Canaria, som startar i slutet av oktober. Dessutom trafikeras Alicante och Malaga till och med slutet av oktober.

Företagare i kommunen mer nöjda med upphandlingar

Näringsliv Resultatet från årets Insikt-undersökning visar att företagares nöjdhet med kommunens upphandlingar har ökat från 62 till 68 på en 100-gradig skala. Kommunen placerar sig därmed över snittet i Stockholms län, och bemötandet lyfts särskilt fram som positivt.

Arlandas utveckling stärker Swedavias resultat

Näringsliv Arlandas utveckling och ökade kommersiella utbud har haft stor betydelse för Swedavias förbättrade resultat under årets första kvartal. Trots en viss nedgång i det totala antalet resenärer bidrog satsningar vid Arlanda till ökad nettoomsättning och stärkt kassaflöde för flygplatsbolaget.

Ny djurbutik öppnar i Arlandastad

Näringsliv Den 2 maj öppnar en ny Arken Zoo-butik i Arlandastad, Märsta. Etableringen är en del av kedjans expansionsplan för 2025 och blir ett tillskott för husdjursägare i kommunen.

100 nya hyresrätter när Stationsgatan 4 byggs om

Näringsliv Fastigheten på Stationsgatan 4 i Märsta har fått ny ägare. Storsala har, i samarbete med Lindesberg’s Bygg AB, köpt kontorsfastigheten av HSB Stockholm. Planen är att bygga cirka 100 hyresrätter på platsen, med en total boarea på 4 800 kvadratmeter.

Rituals öppnar butik i Arlandas nya Marknadsplats

Näringsliv Arlanda flygplats största kommersiella satsning, Marknadsplatsen i Terminal 5, närmar sig sin fullbordan. Sedan invigningen hösten 2023 har över 25 nya restauranger, caféer och butiker öppnat, och nu ansluter det populära skönhetsvarumärket Rituals.

Nyheter

Sport

Kultur & Nöje

Näringsliv

Debatt

Bostad

Kampsport

Förening