Kommunens kundservice topprankas

Sigtuna kommuns kundservice får högre betyg i år jämfört med året innan enligt Brilliant som mäter och analyserar kundupplevelser.

Organisationerna som levererar kundservice har rankats av Brilliant. Sigtuna kommun är trea i kategorin Årets förändringsresa- organisationerna som förbättrat sin kundservice allra mest från 2019 till 2020. Ett annat företag med verksamhet i kommunen är IP Only, de toppar listan i samma kategori. Brilliant har undersökt 130 organisationer, bland dessa finns både privata bolag, myndigheter och kommuner. Totalt har 1,5 miljoner kundupplevelser analyserats.

Den främsta framgångsfaktorn för bra kundservice är att medarbetarna har kunskap och engagemang vilket ger effekt för kundupplevelse. Man ska också ha bra uppklarningstid i ett ärende samt att man kan ge kompletterande tips och råd.
– Jag är så oerhört stolt och glad över vad jag och mina fantastiska medarbetare lyckas med, säger Kaj Gänger, chef för Kontaktcenter.

Nu kommer Polisens Trygghetsmätning

Nyheter Just nu skickar Polisen ut årets trygghetsmätning till invånare i Sigtuna kommun. Har du fått enkäten i brevlådan? Då kan dina svar påverka tryggheten där du bor.

Högsta sommarjobbslönerna finns i kommunen

Nyheter Sigtunas gymnasieungdomar hör till de som tjänar mest på sina sommarjobb – men det är inte särskilt många som faktiskt jobbar. Det visar nya siffror från Statistiska centralbyrån (SCB).

Förslag: Bygg en boulebana i Sätunaparken

Notiser En boende vid Sätunaparken vill att kommunen bygger en boulebana – något som många äldre i området skulle ha glädje av, menar personen bakom förslaget. Nu ska kommunfullmäktige ta ställning till idén den 17 juni.

Nyheter

Sport

Kultur & Nöje

Näringsliv

Debatt

Bostad

Kampsport

Förening