Kommunens kundservice topprankas

Sigtuna kommuns kundservice får högre betyg i år jämfört med året innan enligt Brilliant som mäter och analyserar kundupplevelser.

Organisationerna som levererar kundservice har rankats av Brilliant. Sigtuna kommun är trea i kategorin Årets förändringsresa- organisationerna som förbättrat sin kundservice allra mest från 2019 till 2020. Ett annat företag med verksamhet i kommunen är IP Only, de toppar listan i samma kategori. Brilliant har undersökt 130 organisationer, bland dessa finns både privata bolag, myndigheter och kommuner. Totalt har 1,5 miljoner kundupplevelser analyserats.

Den främsta framgångsfaktorn för bra kundservice är att medarbetarna har kunskap och engagemang vilket ger effekt för kundupplevelse. Man ska också ha bra uppklarningstid i ett ärende samt att man kan ge kompletterande tips och råd.
– Jag är så oerhört stolt och glad över vad jag och mina fantastiska medarbetare lyckas med, säger Kaj Gänger, chef för Kontaktcenter.

Första maj uppmärksammades på Sätuna torg

Politik 1 maj arrangerade Socialdemokraterna i Sigtuna kommun ett Första maj-firande på Sätuna torg i Märsta. Samlingen inleddes klockan 10.30 vid Pergolan på Stationsgatan 2 och innehöll tal, musik och grillning.

Liberalerna vill se tandvård som en del av sjukvården

Politik Liberalerna i Stockholms län föreslår att tandvården fullt ut ska integreras i det svenska hälso- och sjukvårdssystemet. Förslaget antogs vid partiets förbundsårsmöte under helgen och syftar till att göra tandvården billigare och mer tillgänglig.

Nytt samarbete för att främja ungas läsning

Nyheter Sigtunastiftelsen och Handelsbanken Sigtuna inleder ett nytt samarbete för att stärka barn och ungas läsintresse. Med ett bidrag på 25 000 kronor per år under 2025 och 2026 ska Sigtunastiftelsens bibliotek kunna köpa in mer barn- och ungdomslitteratur.

Nyheter

Sport

Kultur & Nöje

Näringsliv

Debatt

Bostad

Kampsport

Förening