Claudia OlssonFoto: Pressbild

Frukostklubben bjuder in 300:e talaren

I år firar Destination Sigtunas affärsnätverk Frukostlubben 30 år och snart är det dags för den 300:e talaren att inta podiet.

Det lokala nätverket Frukostklubben samlar företagare från hela kommunen. I 30 år har nätverket bjudit in talare, 299 talare har varit uppe och pratat, nu är det dags för 300:e talaren. Det sker 19:e november. Allt från koncernchefer till sportprofiler och näringslivsrepresentanter har varit med.
– Vi har inspirerats, minglat och lyssnat på intressanta talare i 30 års tid. Det är helt fantastiskt vilken uppslutning vi haft och fortfarande har i vårt affärsnätverk, säger Anna Lakmaker, vd Destination Sigtuna.

Mötet kommer äga rum på Scandinavian XPO. En plats som bidrar till framtiden i kommunen, Sverige och världen. 300:e talaren är Claudia Olsson, Stellar Capacity, utnämnd till Young Global Leader av the World Economic Forum:
– Vi befinner oss i en av Sveriges mest expansiva regioner. Det finns ett stort engagemang och en stark företagaranda i vår destination och vi ser nätverkande och samarbete som vårt viktigaste konkurrensmedel. Frukostklubben är en viktig och sammanhållande del i det arbetet, fortsätter Anna Lakmaker.

 

Arlanda rankas som Europas punktligaste storflygplats

Näringsliv Swedavia redovisar ett fortsatt positivt resultat för årets tredje kvartal, med ökad nettoomsättning och förbättrat rörelseresultat. Bolaget uppger att efterfrågan på flygresor ökade både inrikes och utrikes, samtidigt som de kommersiella intäkterna steg.

Quality Hotel Arlanda XPO prisas för fjärde året i rad

Näringsliv Quality Hotel Arlanda XPO fortsätter att imponera i hotellbranschen. För fjärde året i rad har hotellet utsetts till Sweden’s Leading Conference Hotel av World Travel Awards, ett pris som hyllar framstående insatser inom turism och gästupplevelser världen över.

Terminal 5 blev Catwalk – Firade modevecka

Näringsliv Runt om i världen pågick modeveckor och så även på Sveriges största flygplats, Arlanda. Under fredagen förvandlades Terminal 5 till en stor catwalk för en dag när butikerna på flygplatsens nya Marknadsplats visade upp höstens mode för förbipasserande resenärer.