Sigtuna kommun har utsetts till en av de mest förbättrade organisationerna i kundservice enligt en kartläggning från undersöknings- och analysbolaget Brilliant Future.
Sigtuna kommun placerar sig på andra plats i kategorin ”Årets förbättringsresa”, en utmärkelse som baseras på 2,3 miljoner kundundersökningar. Listan toppas av Södertälje kommun, medan Växjö Energi hamnar på tredje plats.
Enligt Brilliant Future finns ett starkt samband mellan engagerade medarbetare och nöjda kunder. Vd Ulrika Jonsson betonar vikten av att använda datadrivna beslut för att förbättra verksamheter och menar att ett engagerat bemötande har stor effekt på kundupplevelsen. Kartläggningen visar att Sigtuna kommun har gjort betydande framsteg inom området under det gångna året.
Notiser Från och med den 18 februari 2025 skärps reglerna för eldning av trädgårdsavfall. Enligt den nya lagen måste fastighetsägare i första hand kompostera eller lämna sitt avfall till en återvinningscentral.
Notiser Hösten 2026 slår JENSEN upp dörrarna till en ny grundskola för F–9 i Steninge, Sigtuna kommun. Skolan har redan väckt stort intresse och har närmare 500 elever i kö.
Blåljus Med båtsäsongen i full gång ökar även risken för stölder. Polisen uppmanar nu båtägare att vara extra vaksamma och ta till åtgärder för att förhindra brott.
Nyheter Antalet unga som kallas till mönstring ökar i takt med att värnplikten byggs ut. I år kallas 131 ungdomar från Sigtuna kommun, vilket motsvarar var sjätte 18-åring.
Blåljus Under vecka 10 registrerade polisen totalt 176 anmälningar om misstänkta brott i Sigtuna kommun. Av dessa rör 85 händelser som ska ha inträffat under samma vecka, medan övriga anmälningar gäller tidigare brott.