Foto: Sigtuna kommun

Framsteg för kommunens kundservice

Sigtuna kommun har utsetts till en av de mest förbättrade organisationerna i kundservice enligt en kartläggning från undersöknings- och analysbolaget Brilliant Future.

Sigtuna kommun placerar sig på andra plats i kategorin ”Årets förbättringsresa”, en utmärkelse som baseras på 2,3 miljoner kundundersökningar. Listan toppas av Södertälje kommun, medan Växjö Energi hamnar på tredje plats.

Enligt Brilliant Future finns ett starkt samband mellan engagerade medarbetare och nöjda kunder. Vd Ulrika Jonsson betonar vikten av att använda datadrivna beslut för att förbättra verksamheter och menar att ett engagerat bemötande har stor effekt på kundupplevelsen. Kartläggningen visar att Sigtuna kommun har gjort betydande framsteg inom området under det gångna året.

Ny lag begränsar eldning av trädgårdsavfall

Notiser Från och med den 18 februari 2025 skärps reglerna för eldning av trädgårdsavfall. Enligt den nya lagen måste fastighetsägare i första hand kompostera eller lämna sitt avfall till en återvinningscentral.

JENSEN öppnar 2026

Notiser Hösten 2026 slår JENSEN upp dörrarna till en ny grundskola för F–9 i Steninge, Sigtuna kommun. Skolan har redan väckt stort intresse och har närmare 500 elever i kö.

Så många kallas till mönstring

Nyheter Antalet unga som kallas till mönstring ökar i takt med att värnplikten byggs ut. I år kallas 131 ungdomar från Sigtuna kommun, vilket motsvarar var sjätte 18-åring.

176 misstänkta brott anmälda i Sigtuna kommun

Blåljus Under vecka 10 registrerade polisen totalt 176 anmälningar om misstänkta brott i Sigtuna kommun. Av dessa rör 85 händelser som ska ha inträffat under samma vecka, medan övriga anmälningar gäller tidigare brott.

Nyheter

Sport

Kultur & Nöje

Näringsliv

Debatt

Bostad

Kampsport

Förening