Foto: Sigtuna kommun

Framsteg för kommunens kundservice

Sigtuna kommun har utsetts till en av de mest förbättrade organisationerna i kundservice enligt en kartläggning från undersöknings- och analysbolaget Brilliant Future.

Sigtuna kommun placerar sig på andra plats i kategorin ”Årets förbättringsresa”, en utmärkelse som baseras på 2,3 miljoner kundundersökningar. Listan toppas av Södertälje kommun, medan Växjö Energi hamnar på tredje plats.

Enligt Brilliant Future finns ett starkt samband mellan engagerade medarbetare och nöjda kunder. Vd Ulrika Jonsson betonar vikten av att använda datadrivna beslut för att förbättra verksamheter och menar att ett engagerat bemötande har stor effekt på kundupplevelsen. Kartläggningen visar att Sigtuna kommun har gjort betydande framsteg inom området under det gångna året.

jullov

Många gratis jullovsaktiviteter för barn och unga

Ung & Student När jullovet startar den 19 december ordnar Sigtuna kommun ett brett utbud av gratis aktiviteter för barn och unga i Märsta, Sigtuna, Valsta och Rosersberg. Programmet pågår fram till att skolan börjar igen den 8 januari och innehåller allt från kultur och pyssel till sport och fritidsverksamhet.

valet2026

Bergqvist fortsatt etta på Liberalernas lista

Politik Pernilla Bergqvist toppar återigen Liberalernas lista inför valet 2026 - Vi går till val med en stark och bred lista — en kombination av lång politisk erfarenhet och ny energi. Det är med ödmjukhet och stolthet som jag tar ansvar att leda Liberalerna mot 2026, säger Pernilla Bergqvist.