Jonas Eriksson, Niklas Wikegård och Lars Kempe med Malin OlssonFoto: Pressbild

Sigtunaprofilerna tar över Olssons

Sigtunaprofilerna Niklas Wikegård och Jonas Eriksson tar tillsammans med Lars Kempe över Olssons Kött & Delikatesser i Sigtuna stadsängar.

Malin Olsson lämnar Olssons Kött och Delikatesser i Sigtuna stadsängar till sigtunaprofilerna Niklas Wikegård och Jonas Eriksson. Tillsammans med Lars Kempe som tidigare drivit Båthuset ska trion driva Sigtunas saluhall vidare.
– Det är med viss sorg jag lämmar Sigtuna men med en ännu större glädje som jag lämnar över rodret 5ll de nya ägarna. Jag vill samtidigt tacka mina trogna kunder för mina två och ett halvt fantastiska år i Sigtuna, säger Malin Olsson.

Jonas och Niklas startade gymmet WE 2016. Men kötthall är en ny business för duon.
– Vi älskar all form av träning och rörelse, den sociala mötesplatsen och såklart god mat och dryck. Och på Olssons KöE och Delikatesser kommer vi tillsammans att kunna utveckla alla goda delar som vi brinner för, säger de i ett gemensamt uttalande.

Det kommer vara två separata bolag, alltså WE och Olssons, men man ser redan synergieffekter för att förvalta och förbättra Olssons koncept.
– Här kommer vi aE utveckla den sociala mötesplatsen ytterligare tillsammans med WE:s nästan 2500 medlemmar, alla padelspelare i området, samt Olssons befintliga kunder och förhoppningsvis många fler nya kunder.

Lars Kempe kommer vara VD och verksamhetschef för Olssons. Kempe har ett förflutet på Sigtuna stadshotell, Edsbacka krog och Båthuset. Han har sedan starten av Olssons även arbetat bakom disken.
– Jag känner mig stolt över att få chansen aE ta över stafettpinnen. Restaurangbranschen och Sigtuna kan jag väl, och jag ser nu fram emot att utveckla min kunskap kring butik, deli och försäljning mot kunder.

Norwegian med rekordsommar – starkt resande från Arlanda

Näringsliv Norwegian-koncernen redovisar fortsatt starka siffror för sommaren. I juli reste nära 2,6 miljoner passagerare med Norwegian, vilket är det högsta antalet sedan pandemin. På Arlanda, där bolaget har en av sina viktigaste baser, har resandet varit intensivt under månaden.

Taxfree på Arlanda ofta dyrare än nätbutiker

Näringsliv Att handla parfym, hudvård och solglasögon i taxfreebutiken på Arlanda kan bli betydligt dyrare än att beställa samma produkter online. En ny prisanalys från Prisjakt visar att 87 procent av varorna kostar mindre i nätbutiker.

SAS satsar på ny flygplansflotta

Näringsliv SAS har beställt 45 nya jetflygplan av modellen Embraer E195-E2, med möjlighet att köpa ytterligare 10. En satsning som kan få påverkan på inrikesflyget i Sverige för SAS med omfattande verksamhet på Arlanda.

Nyheter

Sport

Kultur & Nöje

Näringsliv

Debatt

Bostad

Kampsport

Förening