Boka kostnadsfri hämtning av julgran
14 december - 11 januari
14 december – 11 januari
Har du en julgran som inte överstiger 2,5 meter och vill bli av med den?
Boka kostnadsfri hämtning av din julgran via vår E-tjänst under Mina Sidor, scrolla längst ner på sidan och välj om du vill logga in med BankID eller kundnummer och personnummer/organisationsnummer.
För boende i bostadsrättföreningar är det endast styrelsen som kan beställa hämtning av julgran. Hämtning sker då på ett gemensamt hämtställe.
Ställ ut granen utan belysning och pynt senast kl. 06:00 den dag du har hämtning. Granen ska stå max 1,5 meter från där sopbilen stannar vid ordinarie hämtning. Se till att granen inte blockerar för ordinarie sophämtning, kan blåsa iväg eller på annat sätt blir en trafikfara.
Hämtning sker av vår entreprenör Ohlssons AB, enligt följande schema:
Centrala Sigtuna: Ställ ut din julgran senast 06.00 måndag 15/1. Hämtning kommer att ske under måndag 15/1.
Övriga Sigtuna kommun: Ställ ut din julgran senast 06.00 tisdag 16/1 Hämtning kommer att ske under tisdag 16/1, onsdag 17/1 & fredag 19/1.
Märsta & Rosersberg: Ställ ut din julgran senast 06.00 måndag 22/1 Hämtning kommer att ske under måndag 22/1, tisdag 23/1, onsdag 24/1 & fredag 26/1.
Entreprenören kör på arbetsorder, om julgranen inte är utställd i tid läggs en avvikelse i ordersystemet.
Plastgran tas inte emot, den kan lämnas in gratis på ÅVC Voltgatan.
Granar med belysning och/eller pynt lämnas kvar.
Beställningar efter den 11 januari går inte att göra via Mina Sidor utan tas emot mot per telefon eller e-post mot en avgift på 450 kr/styck.
God Jul och Gott Nytt År