halloween_centrum
Foto: Ryanair

Ryanair lanserar 23:e linjen från Arlanda

Ryanair som redan lanserat 22 linjer varav två inrikes från Arlanda meddelar att man även ska flyga Arlanda-Skellefteå.

centrum_artikel

Expansionen på Arlanda från Ryanair fortsätter, nu presenteras en 23:e linje när man trafikerar Skellefteå med start 3:e december. Det blir två avgångar i veckan på måndagar och fredagar.
– Swedavia välkomnar Ryanairs fortsatta satsning i Sverige och på inrikestrafiken som är så viktig för tillväxten i hela landet. Vi är självklart oerhört glada över de sammanlagt 23 nya linjerna, varav tre inrikes, som de lanserar på den nya basen på Arlanda i höst, och ser fram emot ett fortsatt gott samarbete och utveckling på svenska marknaden, säger Charlotte Ljunggren, Direktör Marknad & Kommersiell Utveckling på Swedavia.

 

helsida_var2021
defacto_helsida
dack-helsida
mp_host_helsida
centrum_helsida2020

Ökat intresse för parrelationskurs

Näringsliv I Herresta lada märker Tord och Helene Olsson det ökande intresset för parrelation under pandemin:- Det som är särskilt spännande nu är att intresset för denna parkurs ökat rejält, högst sannolikt pga att man arbetat mera hemifrån under pandemin och kanske slitit lite mer på varann i vardagen när livet inte rullat på som vanligt, uppger Tord Olsson

happyhomes_sommar2020

Flyget återhämtar sig nästan helt till 2027

Näringsliv Redan till 2023 väntas flyget ha återhämtat sig till 80 procent och 2027 nästan helt som innan pandemin. - Det bästa vore naturligtvis att fokusera på att tillgodose en hög tillgänglighet, inom landet och internationellt, samtidigt som man söker sätt att bejaka teknikutvecklingen och förbättra förutsättningarna till utsläppsminskningar. Då bör man satsa på att rusta och bygga ut Arlanda för framtidens flyg, säger Carl Bergkvist, näringspolitisk expert på Stockholms Handelskammare.

bostad_helsida
2020_helsida
connys_helsida

Snap-on etablerar i Arlandastad

Näringsliv Snap-on etablerar genom konceptet Car-o-Liner i Arlandastad: - Car-O-Liner sökte ett sammanhang med möjlighet till samarbete och en plats som ligger strategiskt rätt. Här hittade vi rätt förutsättningar för oss att nå vår målgrupp och våra kunder. Vi är dessutom redan en etablerad samarbetspartner och leverantör av teknisk utbildning till flera av de varumärken som finns här, säger Anna Nilsson, Manager Academy, Snap-on Equipment.

Nyheter

Sport

Kultur & Nöje

Näringsliv

Debatt

Bostad

Förening