Clarion Hotel ArlandaFoto: Clarion Hotel Arlanda

Ökad efterfrågan på hybrid- och digitala möten

Nordic Choice Hotels som har flera hotell i kommunen satsar på hybrid- och digitala möten.

Choicekedjan med hotell på Arlanda och Scandinavian XPO har märkt en ökad efterfrågan på hybrid- och digitala möten. Det innebär att man vill genomföra möten i enlighet med restriktioner och myndigheternas råd.
–  Vi antog snabbt utmaningen att hitta säkra och trygga lösningar för möten i en tid som präglas av restriktioner och avrådan från resor. Vi började därför redan för snart ett år sedan erbjuda streaming på vissa hotell. Det blev så populärt att vi tidigt insåg att vi var tvungna att expandera med fler och bredare erbjudanden. Vi samarbetar därför med både Zoom och nordiska teknikleverantörer för att säkerställa det mest professionella genomförandet av både små och stora möten, säger Bjørn Arild Wisth, vice koncernchef, Nordic Choice Hotels.
Den populäraste versionen av hybridmötena är att deltagarna sitter i små grupper på olika platser men samlas i samma möte.
– Vi har genomfört möten med deltagare i både olika städer och i olika länder och fått mycket god feedback om stabilitet, flexibilitet och hög teknisk kvalitet. Som en liten bonus har vi också skapat mat- och dryckesmenyer som gör att alla kan ha samma upplevelse, oavsett om du är i Göteborg, Trondheim, Stockholm eller Helsingfors, säger Anant Vithlani, försäljningsdirektör på Nordic Choice Hotels.
Bland kunderna som varit nöjda finns NCC:
– Mitt under brinnande pandemi och i en situation då vi kanske mer än någonsin behövde mötas så hjälpte Nordic Choice Hotels oss att arrangera hybridmöten där vi band samman deltagare i Helsingfors, Stockholm, Köpenhamn och Oslo. Allt funkade sömlöst där allt från teknik till mat var synkat och vi kunde genomföra vårt möte utan att att behöva resa, säger Catarina Molén-Runnäs, affärsområdeschef NCC Building Nordics.

FOREX öppnar ny valutabutik i Terminal 5 på Arlanda

Näringsliv Valutaväxlaren FOREX stärker sin närvaro på Arlanda flygplats genom att öppna en ny butik i avgångshallen i Terminal 5 – före säkerhetskontrollen. Det blir företagets fjärde butik på flygplatsen och markerar en återkomst till denna del av terminalen.

upphandlingen av bolt

Taxiföretagens styrelseordförande försvarar Bolt

Nyheter Michael Harvey, styrelseordförande för branschorganisationen Taxiföretagen och tidigare kommunpolitiker för Kristdemokraterna i Sigtuna, går nu ut till försvar för taxibolaget Bolt efter den kritik som riktats mot företagets upphandling av skolresor i kommunen. Harvey menar att påståendena som framförts i media och av lokala politiker bygger på felaktiga uppgifter och ger en missvisande bild av taxibranschen.

Hela Marknadsplatsen på Arlanda är nu invigd

Näringsliv Stockholm Arlanda Airport har avslutat sin största kommersiella satsning någonsin. Drygt fem år efter byggstarten är nu hela Marknadsplatsen i Terminal 5 färdigställd och samtliga butiker och restauranger har öppnat.

Designbutik nytt tillskott i Marknadsplatsen på Arlanda

Näringsliv Det danska designhuset Illums Bolighus har nu slagit upp portarna på Stockholm Arlanda Airport. Butiken blir vårens sista tillskott på flygplatsens nya Marknadsplats i Terminal 5 – ett område som nyligen blev utsedd till Årets kommersiella plats 2025 av branschorganisationen NCSC.

Exklusiva Fredmans har öppnat på Arlanda

Näringsliv Arlandas nya Marknadsplats i Terminal 5 fortsätter att växa. Nu har Fredmans öppnat sin nya butik i avgångshallen – en destination i sig för resenärer med intresse för klockor, smycken och modeaccessoarer.

Nyheter

Sport

Kultur & Nöje

Näringsliv

Debatt

Bostad

Kampsport

Förening