defacto_pan2020
Sju restauranger medverkar i en gemensam hamburgerkampanj på Arlanda i sommar. Foto: Pressbild

Burgarsatsning på Arlanda

Arlanda lanserade i våras en satsning på hamburgare och intensifierar satsningen under sommaren då sju restauranger deltar i ett gemensamt koncept.

centrum_artikel

Burgers & Shakes är ett initiativ som sju restauranger medverkar i på Arlanda. Allt från Pontys in the air till Max har gjort gemensam sak och skapat egna menyer som hittas på restaurangerna i sommar.
– Den här typen av streetfood passar också perfekt på Arlanda, och det känns rätt och modernt att ta fram menyer och erbjudanden med alkoholfria alternativ, säger Niklas Sundberg, ansvarig för kommersiella koncept hos Swedavia.
Framöver kan det bli aktuellt med andra typer av koncept bland både restauranger eller andra aktörer.
– Vi kommer att lansera fler liknande kampanjer framöver. Vi har flera framstående krögare och konditorer på plats på Arlanda idag, men vi behöver göra ett bättre jobb med att lyfta fram det och att guida våra besökare och kunder i det utbud som finns, fortsätter Niklas Sundberg.

Medverkande krogar i kampanjen är förutom Max och Pontus in the air även Andersson, Gastropub, New Orleans, Himmel & Hav samt Taste of Scandinavia. Samtliga har unika erbjudanden enligt konceptet Burgers & Shakes.

brobygget_midgard_helsida
studeravidare_helsida
centrum_helsida2020
defacto_helsida
sigtunahem_sokbostad
helsida_sommarlov
connys_helsida
happyhomes_sommar2020
2020_helsida
brobygget_helsida_valsta
nrh
outsider_sommarlov
brobygget_midgard_outsider
sigtuna_vatten_outsider
brobygget_outsider_valsta
studeravidare_outsider
centrum_sommar_out
swedol_outsider
ridskola_2020_outsider