Sju restauranger medverkar i en gemensam hamburgerkampanj på Arlanda i sommar. Foto: Pressbild

Burgarsatsning på Arlanda

Arlanda lanserade i våras en satsning på hamburgare och intensifierar satsningen under sommaren då sju restauranger deltar i ett gemensamt koncept.

Burgers & Shakes är ett initiativ som sju restauranger medverkar i på Arlanda. Allt från Pontys in the air till Max har gjort gemensam sak och skapat egna menyer som hittas på restaurangerna i sommar.
– Den här typen av streetfood passar också perfekt på Arlanda, och det känns rätt och modernt att ta fram menyer och erbjudanden med alkoholfria alternativ, säger Niklas Sundberg, ansvarig för kommersiella koncept hos Swedavia.
Framöver kan det bli aktuellt med andra typer av koncept bland både restauranger eller andra aktörer.
– Vi kommer att lansera fler liknande kampanjer framöver. Vi har flera framstående krögare och konditorer på plats på Arlanda idag, men vi behöver göra ett bättre jobb med att lyfta fram det och att guida våra besökare och kunder i det utbud som finns, fortsätter Niklas Sundberg.

Medverkande krogar i kampanjen är förutom Max och Pontus in the air även Andersson, Gastropub, New Orleans, Himmel & Hav samt Taste of Scandinavia. Samtliga har unika erbjudanden enligt konceptet Burgers & Shakes.

Arlanda rankas som Europas punktligaste storflygplats

Näringsliv Swedavia redovisar ett fortsatt positivt resultat för årets tredje kvartal, med ökad nettoomsättning och förbättrat rörelseresultat. Bolaget uppger att efterfrågan på flygresor ökade både inrikes och utrikes, samtidigt som de kommersiella intäkterna steg.

Quality Hotel Arlanda XPO prisas för fjärde året i rad

Näringsliv Quality Hotel Arlanda XPO fortsätter att imponera i hotellbranschen. För fjärde året i rad har hotellet utsetts till Sweden’s Leading Conference Hotel av World Travel Awards, ett pris som hyllar framstående insatser inom turism och gästupplevelser världen över.

Terminal 5 blev Catwalk – Firade modevecka

Näringsliv Runt om i världen pågick modeveckor och så även på Sveriges största flygplats, Arlanda. Under fredagen förvandlades Terminal 5 till en stor catwalk för en dag när butikerna på flygplatsens nya Marknadsplats visade upp höstens mode för förbipasserande resenärer.