center_pan21
Foto: Drivelab

BMW expanderar i Arlandastad

BMW har tecknat ett avtal i Drivelab Arlandastad med dubbelt så stor lokalyta som även ska omfatta försäljning.

centrum_artikel

Sedan tidigare har BMW verksamhet inom utbildning och kvalificering i Drivelab, nu satsar man på större lokaler och ska ge plats åt mer försäljning, uthyrning och även ett utbud av motorcyklar. Utbildningskonceptet BMW Group Training Center kommer att implementeras.
– Vi är jättestolta att BMW väljer att satsa stort just här! Vi välkomnar verkligen att en av världens ledande premiumtillverkare av bilar och motorcyklar har valt att utöka både sin yta och sin verksamhet hos Drivelab i Explore Arlandastad. Det är ett levande bevis på att vi menar vad vi säger – här finns utrymme att tänka stort och här finns plats för idéer att växa, säger Johan Lundberg Förvaltare, Drivelab/Explore Arlandastad.

 

 

helsida_var2021
connys_helsida
2020_helsida
mp_host_helsida
centrum_helsida2020

Ökat intresse för parrelationskurs

Näringsliv I Herresta lada märker Tord och Helene Olsson det ökande intresset för parrelation under pandemin:- Det som är särskilt spännande nu är att intresset för denna parkurs ökat rejält, högst sannolikt pga att man arbetat mera hemifrån under pandemin och kanske slitit lite mer på varann i vardagen när livet inte rullat på som vanligt, uppger Tord Olsson

bostad_helsida

Flyget återhämtar sig nästan helt till 2027

Näringsliv Redan till 2023 väntas flyget ha återhämtat sig till 80 procent och 2027 nästan helt som innan pandemin. - Det bästa vore naturligtvis att fokusera på att tillgodose en hög tillgänglighet, inom landet och internationellt, samtidigt som man söker sätt att bejaka teknikutvecklingen och förbättra förutsättningarna till utsläppsminskningar. Då bör man satsa på att rusta och bygga ut Arlanda för framtidens flyg, säger Carl Bergkvist, näringspolitisk expert på Stockholms Handelskammare.

dack-helsida
happyhomes_sommar2020
defacto_helsida

Snap-on etablerar i Arlandastad

Näringsliv Snap-on etablerar genom konceptet Car-o-Liner i Arlandastad: - Car-O-Liner sökte ett sammanhang med möjlighet till samarbete och en plats som ligger strategiskt rätt. Här hittade vi rätt förutsättningar för oss att nå vår målgrupp och våra kunder. Vi är dessutom redan en etablerad samarbetspartner och leverantör av teknisk utbildning till flera av de varumärken som finns här, säger Anna Nilsson, Manager Academy, Snap-on Equipment.

Nyheter

Sport

Kultur & Nöje

Näringsliv

Debatt

Bostad

Förening

swedol_outsider
dack-outsider
ridskola_2020_outsider
nrh
sigtuna_vatten_outsider
centrum_sommar_out
bostad_outsider
connys
mp-outsider